YOUNG PERFORMANCE CASES

Welkom op de blogpagina van Young Performance.
Hier delen we cases uit de praktijk, een kijkje achter de schermen bij Young Performance.

5-SERIE (E39) M5 REMKLAUW REVISIE

Deze binnengebrachte BMW E39 M5-remklauwen verkeerden in een zeer slechte staat. Met een kilometerstand van ruim 340.000 kilometer hadden ze zichtbaar hun beste tijd gehad. De remzuigers waren zwaar aangetast door oxidatie, en de cilinders toonde duidelijke sporen van vocht en opgehoopte vervuiling in de oude remolie. Dit soort problemen beïnvloeden niet alleen de betrouwbaarheid van het remsysteem, maar kunnen ook de veiligheid van de auto in gevaar brengen. Een eenvoudige schoonmaakbeurt was hier absoluut niet voldoende: een complete en professionele revisie was noodzakelijk om deze iconische M-remklauwen weer in topconditie te brengen.

Lees meer »

M54B30 KETTINGSPANNER UPGRADE E30 RALLY

Met trots kunnen we melden dat onze oliepomp kettingspannerset momenteel gemonteerd is in o.a. de BMW E30 rallyauto van Didier Spillebeen. Didier koos bij het bouwen van zijn B30 voor de expertise van Patrick Visser van P Motorsport uit Poeldijk, die de montage van onze set heeft verzorgd.

Lees meer »

3-SERIE (E46) 318I MET DEFECTE MOTOR

De afgelopen periode is deze BMW E46 318i met M43B19-motor volledig aangepakt en technisch weer in topconditie gebracht. De auto kwam binnen met een defecte motor die zwaar tikte en duidelijk interne schade had. De eigenaar had tot drie keer toe een engine flush toegepast in de hoop het geluid van tikkende klepstoters te verhelpen, echter liep dit uit op lagerschade. De spoelingen loosden veel oude afzettingen los die vervolgens de oliekanalen naar de krukas verstopten. Dit leidde tot een ernstig tekort aan smering, waardoor de lagers volledig versleten waren en de motor aanzienlijk geluid begon te maken.

Lees meer »

HOGE COMPRESSIE (11.0:1) M54B30

Deze M54b30 is rijdend gedemonteerd uit een 330Ci (2000) met de bedoeling om er een hoge compressie M54 van te maken. We hebben gekozen voor WISECO overmaat zuigers (84.50mm) met een compressie van 11.0:1. In combinatie met de SCHRICK 264/272 nokkenassen en een geportmatchte cilinderkop zal dat resulteren in een groei van het vermogen.

Lees meer »